PDA

View Full Version : Pegaso Strada, Service code?

Thundercatrider
03-10-2006, 09:48 PM
Hi all, this is my first post on this forum and my first regarding my new Strada!

I would like to know the service code so I can reset the service indicator. I like to do my own servicing (don't trust anyone else). I know the old pegaso had to have the ignition turned on/of 5 times.

But this one has a 5 digit code in the diagnostics menu.

I'm having lost of fun on it at the moment just that indicator bugs me a bit.

Thanks for your help.

TCR
Sydney

Beau1K
03-11-2006, 10:57 PM
Uhh...no idea man...seems you are the first to have one here on the board! You damn :aussie: bastards get everything first!

"Where the bloddy hell is our '06 bikes!"

OH YA - Welcome and FUK OFF!

Thundercatrider
03-12-2006, 04:32 AM
If it makes you feel any better, I bought it second hand!
It is almost 6 months old.... has done a paltry 1400km, I haven't ridden it more than 15km myself. I rode my Thundercat 600km today though.

Hey if we get everything first then where the hell is my Triumph Daytona 675!! ordered it in October and was told we would get them in Feburary, Now they are saying July / August after already saying march, then april , then May / June. I'm thinking if it comes before 07 that would be fantastic????

They started delivery to Northern Europe before anywhere, many of those are still in the crates (or at the dealers) because it's too damm cold / icy to ride them anywhere. We have been enjoying a perfect summer for riding but no 675's How does that make sence??

I wasn't filled with confidence when the aprilia service peopler didn't know it needed a service code to reset the service indicator nor what it was. Anyway if anyone can get their hands on the service code that would be sweet. Thanks.

Beau1K
03-12-2006, 04:50 AM
:aussie: - Try posting here:

http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?f=48

more people visit that forum...your question might get overlooked in here.

Although...good call on posting in the "correct" place as it's your first day!

BlackCat
03-16-2006, 05:36 AM
Wait few hours, when I go to home I´ll sent you service code. Can I send it by Email?

Thundercatrider
03-18-2006, 08:53 AM
That would be great!
You can send it to shanothermail@gmail.com if you don't want to post it here, thanks in advance I really do appreciate it.

octopus_nine
04-05-2006, 09:12 PM
Hello everybody !
I'm new on this forum I'm from France and I'm 31 ...
I just bought a strada this week and Im fully satisfied !!!
I'd like to know the service code too !!
please email me if you can
something else : did you manage to enter personal PIN ???

thanks for your answers .

BlackCat
04-09-2006, 10:35 AM
Hello everybody !

thanks for your answers .
Look at your privat post.

superT
06-05-2006, 08:25 AM
[QUOTE=octopus_nine]Hello everybody !

thanks for your answers .[/QUOT

Je suis en cours de négociation pour acheter un strada.
Je recherche donc quelques infos.
As tu eu des problèmes avec l'injection? Quelle conso et question fiabilité en es-tu content?
La position de conduite permet-elle de rouler un bon moment?
Bref quel est ton bilan pour cette bécane?
je te remercie.

octopus_nine
06-06-2006, 10:42 AM
Je suis en cours de négociation pour acheter un strada.
Je recherche donc quelques infos.
As tu eu des problèmes avec l'injection? Quelle conso et question fiabilité en es-tu content?
La position de conduite permet-elle de rouler un bon moment?
Bref quel est ton bilan pour cette bécane?
je te remercie.

Salut super T !!

Bienvenu ca fait plaisir de voir des compatriotes ici !!!Surtout qu'il n'y a pas beaucoup de Forums dedié la Strada (même en anglais)....
d'ailleurs si ca te dis je ferai bien un site sur la strada afin de regrouper les avis/infos etc....

bon alors je vais te livrer mes impressions (à savoir que je viens d'une Kawasaki Z750 ce qui permet un bon élément de comparaison ) :

- pour l'injection :quelques problèmes (hésitation vers 3000 tr/mn ,acoups) mais en fait rien de grave ... Comme je l'ai lu sur un site anglais il faut la conduire comme si on venait de la voler !!!! ....et bien jouer de l'embrayage )
La souplesse n'est pas son fort (contrairement à la z750) en dessous de 2500trs/m mieux vaut tomber un rapport sinon ca cogne !! (c'est normal c'est un gros mono... il faut prendre le pli ...)

- pour la consomation je suis ravi par rapport a la Z 750 environs 20 % de moins :avec un plein de 16 Litres --> ~190 kms en ville ~ 250kms sur autoroute (vitesse contante 150 km/h) ,évidemment ca depend aussi de la conduite...

- Pour la fiabilité je ne peut pas encore te dire pour le moment car je n'ai que 3800 kms mais la qualité de la finition est exellente (bien supérieur à la concurence Yamaha / Honda / Suzuki) pour l'instant aucun problèmes et même si les italiennes ont la réputation de ne pâs être fiables depuis que Piaggio/aprilia/motoguzzi font partis du meme groupe le service est meilleur.
pour exemple j'ai commandé des accessoires Aprilia en Italie et elles sont arrivées en un semaine....Le plus gros problème c'est qu'il n'y a pas beaucoup de concessionnaires Aprilia (et encore moins exclusifs !! à paris c'est la guerre y'en a qu'un !!:pissed: ) alors assure toi que celui ou tu compte l'acheter est un bon !!!

-Conçernant la position de conduite, je mesure 1m75 et elle est franchement parfaite (la hauteur de selle aussi) pour moi buste droit, bras ecartés juste comme il faut.... selle très confortable et aussi pour le duo !! j'ai ajouté un top case givi 45 L avec dosseret Aprilia (pour mon sds!!) et on est pas loin de la goldwing !!! :) pour faire de l'autoroute pas de problèmes ton reservoir sera vide avant que tu ne sois fatigué .ceci dit je te conseille l'achat dur parebrise qui en plus d'etre très efficace est très joli !!

-La tenue de route est vraimment très bonne (aussi bien que la Z 750 ...la puissance en moins mais le poid aussi !!) et elle est parfaite pour se faufiller en ville et monter les trottoirs (bonne garde au sol)
Le freinage est vraimment très bon ... beaucoup de feeling (+ que sur la Z)
la Z750 : AV 2 disques 300mm - etriers tokiko à deux pistons
La strada :AV 1 disque de 310 mm - etrier Brembo serie OR a quatres
pistons !!
Les montes pneumatiques d'origines sont tout simplement fantastiques!!!
du Pirelli diablo c'est pas la première fois que j'en utilise mais la je suis vraimment charmé... pour moi vraimment superieurs aux Bridgestone de la Z ...
qui ne sont pas mauvais ... mais alors sur route mouillées la c'est flagrant !!

bon pour résumer:

Les bon Points:

- Tenue de route
- Confort (selle/suspensions)
- Equipement/finition (ordinateur de bord, antidemarage,boite à gants sur le reservoir)
- Design (j'adore!!!la mienne est noire)
- Consomation
- Options Aprilia disponibles

Les mauvais points:

- Injection parfois hésitante (très bas regime contant)
(je pense que cela peut se regler par l'ajout d'un powercommander avec une cartographie adaptée et eventuellement le changement des silencieux)

- Manque de souplesse en dessous de 3000TRs/mn (Gros mono !!)
- Freins moteur très important (gros mono !!)
- Rupteur très agressif
- Vibrations bien presentes dans le guidon (gros mono !!)

Voilà j'epère que ces infos te seront utiles (j'aurai bien aimé trouver ca avant d'acheter la mienne !!)et que cela te permettra de faire ton choix !!
email moi si tu veux d'autres infos !!

V

A+

TELSON
10-01-2006, 08:28 AM
Hi everybody!!

I would also like to get the service code for the pegaso strada!
Please send it to telsonised@hotmail.com

thank you very much
TELSON

rodrigo
10-02-2006, 07:50 AM
I'm having lost of fun on it at the moment just that indicator bugs me a bit.

hmm, that indicator might be telling you it needs to change the oil. Are you sure the original owner got it changed at 1000 kms? Mine (Trail model) got that indicator at 1000 kms and never got it back (it was supposed to be back at 6000 kms, but I changed the oil before I got to 6000) and is supposed to show back at 12000 (9000 kms so far on my Pegaso), so I guess he hasn't done the 1000 kms revision.

williamr
10-06-2006, 08:16 AM
They started delivery to Northern Europe before anywhere, many of those are still in the crates (or at the dealers) because it's too damm cold / icy to ride them anywhere. We have been enjoying a perfect summer for riding but no 675's How does that make sence??

Actually we ride them all through winter. We don't put them away because of a little drop of rain or if the temperature drops below 75 F- not like the pussies over in Oz.

Rob

Gregg22
03-11-2008, 04:52 PM
Hi All,

Great forum! I'd be extremely grateful if someone could forward me the details for the service code too! I've been searching for it for ages.

Thanks a mill's guys!

Gregg

Wesley
03-11-2008, 05:04 PM
Hi All,

Great forum! I'd be extremely grateful if someone could forward me the details for the service code too! I've been searching for it for ages.

Thanks a mill's guys!

Gregg

Hya Greg

The no' is

25973
Cheers

Wes